The rule is on basis of Tower defence game. But game is not real time progress. Enemies consume their dices(=life) and attack your dice game map.


このゲームはタワーディフェンス型のゲームですが、リアルタイムに進行せず、敵がすごろくのマップを順番に進んできます。敵は種族固有の数のサイコロを持っていて、それがなくなるまで攻めてきます。
Four native american shaman defend their totem towers. They are look like a ghost, a bird, a girl, and a stele.


4人のネイティブアメリカンのシャーマンが主人公です。おばけ、鳥、女の子、石碑のような見かけの4人です。
"Go back 4 panels", "Lose a turn", "Level down", "Stop if dice is odd number", and so on. There are 80 variation traps which you can set on the field.


「4もどる」、「1回やすみ」、「レベルダウン」、「偶数なら動けない」など、80種類のしかけをフィールドにしかけることができます。
Release will be the end of 2012. Please check designer's twitter and our other games.


リリースは2012年末を予定しています。他のゲームドグマ出版のツイッターもよろしくお願いします。




 Wooden pawn
 Dice x5. Slow and few dices.
 木のポーン:遅くてサイコロの数も少ない。
 Speed
 Dice x3. Few but fast dices.
 いだてん:サイコロ数は少ないが、出目が大きい。
 Sender
 Dice x3. It can transfer someone to the center of map.
 しおくり屋:誰かをマップ中央に飛ばせる。
 1 ton rock
 Dice x8. It have tolerance against shift trap.
 1トン岩:移動しかけが効かない。
 5 ton rock
 Dice x8. It have tolerance against shift trap.
 5トン岩:移動しかけが効かない。
 Shaman
 Dice x8. It can destroy trap.
 シャーマン:しかけを壊す。
 Maginai
 Dice x4. It can destroy trap.
 マジナイ:しかけを壊す。
 Noroi
 Dice x8. It can destroy trap.
 ノロイ:しかけを壊す。
And more. Totems are attacked by 50 over enemies.




Dogmabooks is developing for both Androd and iOS.
The game will be available in the end of 2012.